Ismétlés
,,Minél több tapasztalattal rendelkezel, és minél mélyebb a tudásod, annál több mindenre alapozhatsz."
Visszacsatolás
,,A tanító és a tanított együtt hozzák létre a tanulást."
Echart Tolle
Sok pályára éreztem gyermekként affinitást, ezek között toronymagasan vezetett a popénekesnő, a színésznő. Ám idővel kiderült, hogy énekhangom nulla (de annál lelkesebben karaokezok), lámpalázam van nagyobb tömeg előtt (ebben mióta rendszeresen előadok, sokat fejlődtem), így végül nyert a humán oldal.
Időközben az újságírás felé kezdtem kacsintgatni, mert mindig is szerettem csűrni-csavarni a szavakat (ez azóta sem változott), a ValóVilág egyik első kritikusaként kértem számon a ,,jó” ízlést az embereken (ki gondolta, hogy még napjainkban is komoly nézőszámot fog generálni ez a műsor?), de tetszett a szakma változatos jellege is, ideálisnak tűnt szárnypróbálgatásokhoz.
Akkoriban a kétszakos képzés volt terítéken, nem sokat töprengtem azon, mit válasszak a kommunikáció mellé, a magyar szak egyértelmű választásnak tűnt egy ilyen könyvmoly, spontán versszavaló lánynak, mint amilyen én voltam.
Sokáig nem gondoltam a pedagógia elvégzésére, de miután megszületett a nagylányom, gyökeresen megváltozott az értékrendem és vele együtt az elképzelésem is a jövőről.
Megjelent a fejemben egy ideál jövőbeli tanár énemről, aki a tudásra szomjazó ifjúságot bevezeti a nyelvtan és irodalom rejtelmeibe amolyan modern szókratészi figuraként: beszélget, inspirál, gondolkodtat. A tanítás számomra egy partneri, segítői kapcsolatot jelent, amelyet nem az alá-fölé rendeltségi viszonyok jellemeznek, hanem a tudás, tapasztalás megszerzésére irányuló kíváncsiság, amelynek folyamatos elősegítésében én a moderátor szerepét töltöm be.
Ezen képességeim fejlesztésének érdekében engedtem a bennem egyébként is örökké munkáló, tanulásra ösztökélő énemnek, a gyermek fejlesztés irányába kacsintgatva először elvégeztem a NILD tanulási terápia mindhárom fokozatát, és ekkor már négygyermekes anyaként kerestem az egyensúlyt munka és család, iskola és fejlesztés között. Kiegészítettem ismereteimet a beszédmegértés területén, hozzákapcsoltam az AIT hallási figyelem tréninggel, majd egy hirtelen ötlettől vezérelve elvégeztem a drámapedagógiai tanfolyamot is.
Ezután jutottam el végül odáig, hogy az iskolai tanítást szüneteltettem, és munka terén teljesen a fejlesztésnek, a felvételi előkészítőknek szenteltem magam. Később választanom kellett, mert már nagyon sokfelé oszlott meg a figyelmem, így maradtam a legnagyobb szenvedélyem, a tanítás mellett.
Viszont tagadhatatlanul sokat tettek a személyiségemhez, a munkatapasztalatimhoz a fejlesztésben eltöltött évek, fantasztikus emberek mellett dolgozhattam. Ezek mentén gondoltam át felvételi előkészítőim struktúráját, szempontrendszerét, évek hosszú munkája vezetett ahhoz, hogy a tudásátadás maximális kiaknázásaként létrejött a CélPont.
,,Minél több tapasztalattal rendelkezel, és minél mélyebb a tudásod, annál több mindenre alapozhatsz."
,,A tanító és a tanított együtt hozzák létre a tanulást."
Echart Tolle
Abban hiszek, hogy kellő motivációval, kitartó gyakorlással, szívből jövő lelkesedéssel elérhetjük a kitűzött célt. De mi is a cél?
Olykor ez különbözik attól, amit az elején megfogalmaztunk, lehet, hogy útközben változtatnunk kell, átgondolni a jelentkezéseket, újrateremteni az álmokat, mert időközben rájövünk, hogy nem az eredetileg kitűzött iskola, hanem egy másik tetszik a gyermekünknek vagy felel meg az elvárásoknak.
Sose feledjétek, a cél nem az, hogy a vélt legjobb iskolába kerüljön a gyermek, hanem, hogy megtaláljátok azt a helyet, ahol gimnáziumi évei alatt szárnyallhat, ahol kiteljesedhet, ahol önmaga lehet boldogan és felszabadultan!
Én pedig azt ígérem, hogy végig segíteni foglak benneteket ezen az úton, ha útközben elakadnátok, vagy segítségre lenne szükségetek!